En bra start på säsongen !

Att slå Onyx på bortaplan är det inte alla som gör. Hörde något igår om att dom inte fått stryk på 3 år hemma men igår tog den sviten slut när linköping gästade nyköping !.

Det började med att vi åt mat med laget i sporthallen kvart över 11. Efter det så var det dags att sätta sig i bussen. Bussresan tog typ 1 1/2 timme. Jag var väldigt nervös när vi klev av bussen men för min egen del är det ett bra sätt eftersom då vet jag att jag är taggad till 110% och det var jag verkligen. hela laget var det, det märkte man på stämingen.

Det var en jämn match. 2 mykt bra lag som var bra hemmåt och det stod bara 1-0 till oss efter 2 perioder.  mårten palmefors gjorde 1-0 på straff 19:59 i första perioden. I den tredje så vände onyx till 2-1 på 58 sekunder men när det var 7 minuter kvar så gjorde linus pettersson 2-2 och det var resultatet efter full tid. 3 sekunder in i sudden så gör marre 3-2 med en backhand i bortre hörnet och det blev böghög:).

riktigt viktigt med vinst, bra jobbat gubbar !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0